ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

نوار نقاله صنعتی

نوار نقاله صنعتی

طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی

مجموعه همیار تیم تجربه طراحی و ساخت ماشین آلات بخش های مختلف صنعت را دارا می باشد

در ادامه با دستگاه های ساخته شده در مجموعه همیار تیم آشنا می شوید

نوار نقاله ی صنعتی

نوار نقاله یکی از پر کاربرد ترین اجزای موجود در صنعت می باشد. که برای انتقال قطعات از یک نقطعه به نقطعه ی دیگر استفاده می شود. به عناون مثال در صنایع غذایی برای انتقال قطعات بین دستگاه های مختلف برای سرعت بخشیدن به کار از نوار نقاله استفاده می شود. مثلا شما در یک قسمت می خواهید که ظروف تولید شده ی خود را به بخش بسته بندی انتقال دهید راه ساده و بدون هزینه این هست که یک کارگر به صورت دستی این ظروف را برای شما انتقال دهد. و راه دیگر آن استفاده از نوار نقاله می باشد.

نوار نقاله ها بسته به نیاز مشتری می توانند دارای طول های مختلفی باشند که به صورت سفارشی توسط مجموعه همیار تیم ساخته می شوند. به عنوان مثال از طول 2 متر تا 10 متر به صورت تخصصی در مجموعه ما طراحی و ساخته شده است.

اجزا نوار نقاله

هر نوار نقاله به طور کلی دارای یک سری از اجزا می باشد که به دو بخش مکانیکال و الکتریکال تقسیم می شود که می توانید در مقالات زیر با این اجزا آشنا شوید

ماشین آلات صنعتی

مهم ترین نکته ای که در سفارش نوار نقاله وجود دارد، نوع استفاده است. مثلا اگر قرار است نوار نقاله ی شما در صنایع غذایی استفاده شود باید تمامی استاندارد های مربوط به این بخش را پاس کند. به عنوان مثال نباید در بدنه ی آن از آهن استفاده شود. زیرا آهن به مرور زمان دچار خوردگی می شود و اداره ی استاندارد دستگاه شما را تایید نمی کند.

یا اگر قرار است شما از یک دستگاه در بخش های مختلفی استفاده کنید باید حمل و نقل نوار نقاله به راختی انجام شود. تا دستگاه دچار آسیب نشود و یا اینکه اگر قرار است دستگاه کاربرد های مختلفی داشته باشد نیاز هست تا یک اینورتر روی آن قرار گیرد تا سرعت نوار نقاله به صورت دستی قابل تنظیم باشد.

 

برای مشاهده پروژه نوار نقاله انجام شده توسط مجموعه همیارتیم، لینک روبرو را مشاهده کنید: طراحی و آنالیز عددی نوار نقاله ی صنعتی با طول ۱۰ کیلومتر

تعامل با انسان

موضوع دیگری که در دستگاه ها اهمیت دارد تعامل دستگاه ها با انسان می باشد. عموما این گونه ماشین آلات به صورت دائم با انسان در تماس هستند. به همین خاطر باید طراحی آن ها به گونه ای باشد تا با ارگونومی انسان هم خوانی داشته باشد. و در دراز مدت به انسان آسیبی وارد نشود.

به عنوان مثال باید ارتفاع دستگاه از سطح زمین قابل تنظیم باشد تا به کمر کارگر آسیبی وارد نشود. و یا اینکه صدای دستگاه باید در آستانه ی شنوایی مجاز انسان باشد.

ویژگی های نوار نقاله

نوار نقاله می تواند آپشن های زیادی داشته باشد. به عناون مثال می تواند در راستا های مختلف حر کت کند و یا حتی می تواند تغییر جهت بدهد. و یا موارد بسیار زیاد دیگری که طبق نیاز سفارش دهنده قابل طراحی و ساخت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید نوار نقاله به لینک  نوار تقاله صنعتی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*