ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

ال سی دی پرینترهای سه بعدی

ال سی دی پرینتر سه بعدی

ال سی دی پرینترهای سه بعدی رابطی میان برقراری ارتباط کاربر با خود پرینتر سه بعدی و کنترل کردن روند چاپ می باشد.

ال سی دی پرینترهای سه بعدی

کاربرد نمایشگر (LCD) در پرینترهای سه بعدی

  • LCD يکي از بخش هاي خیلی مهم در پرینترهای سه بعدی می باشد. نمایشگر این قابلیت را به کاربر می دهد که نحوه کارکرد دستگاه را زیر نظر داشته باشد. و به صورت دستی (Manual) قسمت هاي مختلف پرینتر سه بعدی را کنترل کند.
  • از جمله کاربردهاي دیگر نمايشگرها (کنترل کننده ها) آن است که به راحتي مي توان با استفاده از پورت يو اس بي (usb) و یا اس. دی کارت (SD-Card) کدهای زبان نوشته شده. و یا تولید شده توسط نرم افزار های اسلایسر را به آن ها منتقل کرده. و پرینتر را بدون نیاز به اتصال به رایانه راه اندازي کرد.

یادآوری این نکته لازم مي باشد که روي مادربوردهاي (Motherboard) چاپگرهاي سه بعدی محلی برای اتصال نمایشگر تعبيه شده است.

نمایشگر Smart Controller

نمایشگر Smart Controller

انواع گوناگونی از نمایشگرها در پرینترهای سه بعدی به کار می رود که از کیان آن ها می توان نمایشگر Smart Controller  اشاره کرد. که حاوی درگاه usb و همچنین ورودی SD-Card است. بعضی از چاپگرها با وجود این که به نمایشگر تجهیز شده اند. هیچ گونه درگاهی در آن ها تعبیه نشده است. و باید مستقیما به رایانه متصل شوند.

در این مورد این ریسک نیز به وجود می آید که هر چند پرینتر کار خود را به درستی انجام دهد اما اختلالی از سمت رایانه به وجود بیاید پروسه چاپ با مشکل مواجه شود.

به کمک نمایشگرها به راحتی می توان یکسری از تنظیمات مربوط به چاپ از قبیل سرعت فن خنک کننده، دمای اکسترودر و صفحه پرینت، میزان تزریق مواد فیلامنت و سرعت پرینت را هنگام پروسه چاپ تنظیم نمود. نمایشگر پرینترهای سه بعدی باید به گونه ای باشد که در مقابل نویزهای بخ وجود آمده مقاوم باشد. تا صفحه کاری دچار پرش های ناگهانی یا پله زنی نشود.

lcd پرینتر سه بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*