ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

سالیدورک – فصل دوم

1- ورود به نرم افزار سالیدورک و معرفی قسمت های اصلی آن

سالیدورک – فصل دوم

ورود به نرم افزار سالیدورکس به راحتی و بدون دردسر انجام می شود شما در فیلم اموزش رایگان سالیدورکس این کار رو به صورت کامل مشاهده می کنید این فیلم برشی کوتاه از دوره اموزش سالیدورکس 2018 می باشد که در سایت مجموعه همیار تیم موجود می باشد همچنین اموزش های زیادی در زمینه مهندسی مکانیک و پک اموزش نرم افزار solidworks  در مجموعه همیار تیم موجود می باشد.

2- آشنایی با محیط part design در سالیدورک

محیط پارت دیزاین یکی از پرکربردترین محیط های نرم افزار می باشد که فرمان های زیادی برای ترسیم مدل های سه بعدی دارد به عنوان مثال شما با استفاده از فرمان boss extrude قادر خواهید بود تا حجم های سه بعدی خود رو در یک راستای مشخص ایجاد کنید با استفاده از فرمان revolve قادر خواهید بود که حجم های دورانی را ایجاد کنید با استفاده از فرمان hole قادر خواهید بود که سوراخ های مورد نظر را روی شکل های خود ایجاد کنید. فرمان های بسیار زیادی در این محیط وجود دارد که هر یک برای کاری خاصی استفاده می شود و شما با تسلط روی این دستوارت قادر خواهید بود تا تمامی قطعات مورد نیاز خود در صنعت را طراحی کنید.

3- آشنایی با محیط assembly (اسمبلی) در سالیدورک

محیط assembly نرم افزار سالیدورک یکی از نقاط قوت این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزار های طراحی محسوب می شود که شما با استفاده از این محیط قادر خواهید بود تا انواع مکانیزم های حرکتی پیچیده را طراحی و پیاده سازی کنید. به عنوان مثال شما می توانید مکانیزم چرخ جنوا رو که یک مکانیزم بسیار پر کاربرد در صنعت محسوب می شود را پیاده سازی کرده و نتیجه کار خود را به صورت فیلم انیمیشن مشاهده کنید همچنین می توانید انواع قید ها را اعمال کنید از جمله standard mate advance mate mechanical mate به عنوان مثال می توانید قید چرخ و شانه را اعمال کنید و یا قید حرکت پیچ و مهره را اعمال کنید و نتیجه آن را مشاهده کنید.

4- آشنایی با محیط drawing در سالیدورک

محیط دراوینگ نرم افزار solid  یک محیط تخصصی برای ترسیم نقشه های فنی ومهندسی می باشد که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود تا نقشه های فنی و مهندسی را که برای ساخت قطعات و ماشین آلات نیاز دارید طراحی کرده و با خروجی مورد نظر از جمله pdf و یا jpeg دریافت کنید تنظیمات بسیار زیادی در این محیط وجود دارد از جمله تنطیمات مربوط به رسم سه نما و نمای ایزومتریک ترسیم برش و نیم برش شماره گزاری قطعات ایجاد break در قطعه و اندازه گذاری قسمت های مختلف شکل.

همچنین شما می توانید تلرانس های هندسی و عددی مورد نظر خود را روی قطعات اعمال کنید که یک امر بسیار ضروری در کنترل کیفیت و ساخت قطعات می باشد.

به جرئت می توان گفت که محیط drawing solidworks2020 به عنوان مهم ترین ابزار مهندسان نقشه کش محسوب می شود و با نقشه کشان بر روی این محیط تسلط کامل داشته باشند.

محیط surface سرفیس نرم افزار solidworks 2021 یکی از قدرمندترین محیط های نرم افزار می باشد که شما با استفاده از این محیط قادر خواهید بود تا طراحی سطوح پیچیده و فضایی را انجام دهید عموما منظور از طراحی سطوح این است که شما با جسم صلب کار نمی کنید و یک سطح که ضخامت 0 دارد را طراحی می کنید و بعد از آن می توانید این سطح را تبدیل به حجم یا ورق کنید یکی از کاربرد ها ی این محیط در زمینه قالب سازی می باشد که شما برای تعریف سطوح جدایش قلب خود باید از محیط سورفیس استفاده کنید کاربرد دیگر این محیط در طراحی و مهندسی معکوس می باشد که شما با استفاده از این محیط می توانید ابرنقاط cloud of point  را تبدیل به سطح کرده و بعد از آن حجم مورد نظر خود را ایجاد کنید. برای دیدن اطلاعات می توانید به بخش مهندس معکوس سایت بروید.آموزش سالیدورک همچنان ادامه دارد.

محصولات محبوب همیارتیم

  • میکسر استنلس استیل 2000 لیتری (تماس بگیرید)

    15,000,000 تومان
  • آموزش طراحی و مدلسازی سیلندر هیدرولیک در نرم افزار سالیدورک

    85,000 تومان
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتومات دهانه 90 (تماس بگیرید)

  • دستگاه پر کن ادکلن 4 نازل (تماس بگیرید)