ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

تولید انواع شیشه پاک کن

شیشه پاک کن ها صنعتي يا خانگی، برای تمیز نمودن شیشه و یا هر سطوح شيشه اي دیگری  به کار می روند. مایعات محتوی شيشه پاك كن دارای قدرت پاک‌کنندگی بالایی جهت نظافت و از بین بردن لکه‌های سطح شیشه‌ به کار می رود. این محصول که در اصل به رنگ های مختلف تولید می شود، امروزه در اسانس‌های مختلف نیز در صنعت در حال تولید است.

مواد محتوی شيشه پاك كن ها در قديم قابلیت اشتعال فراوانی داشت،كه به مرور زمان جهت جلوگیری از این موضوع مواد آن ها بر پایه سورفاکتانت‌ها اصلاح شد و به فرمولاسیون جدید تغییر پیدا کرد. مشخصات یک شیشه پاک کن ايده آل شامل موارد زیر است:

  • وزن مناسب،
  • به صرفه بودن ،
  • قدرت پاک کنندگی بالا،
  • جلا بخشي خوب.

مواد شیمیایی موجود در شیشه شوی ها :

در شیشه پاک کن ها از مواد مختلفی استفاده می شود:

  1. بوتیل گلیکول
  2. آمونیاک
  3. ایزو پروپیل الکل
  4. کلر
  5. مونو اتانول آمین

از جمله دیگر کاربرد های شیشه پاک کن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه ، آیینه ، پنجره ، کاشی ، استیل، سنگ مرمر، پلاستیک و… .

چگونه شیشه رابه طور صحیح تمیز کنیم ؟

  • اسپری شیشه پاک کن باید حدود ۱۵ سانتی متر از سطح مورد نظر فاصله داشته باشد.
  • مسقیما روی شیشه اسپری کنید.
  • فاصله هر اسپری از هم باید حدود ۱۵ سانتی متر بوده و باید اطمینان حاصل کرد که اسپری ها روی شیشه نسبت به هم هم پوشانی داشته باشد .

حال که توضیحی مختصر در مورد شیشه پاک کن ها توضیح دادیم در مرجله بعد به سراغ چگونگی تولید آن خواهیم رفت.

خط تولید شیشه پاک کن
تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط توليد شيشه پاك كن

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط توليد شيشه پاك كن:

تصفیه آب صنعتي و میکسر:

براي راه اندازی یک خط توليد مواد شوينده و مواد كف كننده مطلوب ابتدا به آب با كيفيت با درصد سختي آب کم مورد نیاز است چرا که آب مصرفي که یکی از اصلی ترین مواد درون محصولات شوینده به حساب می آید تاثير مستقيمی روی غلظت و شفافيت محصول توليدي خواهد داشت لذا به سبب بالا بردن كيفيت محصول نياز به دستگاه تصفيه آب مناسب مي باشد.

مخزن ساخت:

پس از تهیه آب تصفيه شده توسط دستگاه مخصوص به خود ، آب سبك شده را در يك مخزن ذخيره پلي اتلين نگهداري می کنند و هنگامی که نیاز به تهيه فرمولاسيون باشد آن را داخل ميكسر می ریزیم. سپس ميكسر پر شده و پس از ساخت فرمول، آماده براي ورود به دستگاه پركن برای تزريق مواد داخل ظروف مورد نظر می شوند.

دستگاه پرکن، اتومات و نيمه اتومات:

دستگاه پركن در دو نوع دو نوع اتومات و نيمه اتومات وجود دارد. كه بنا به درخواست مشتری طراحي و تولید مي شود.

در دستگاه پرکن خطی سرووموتور (به لحاظ کارکرد بهتر از بقیه مدل ها می باشد) نازل ها به صورت خطی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و نوار نقاله نیز وظیفه هدایت ظروف را به زیر نازل ها بر عهده خواهد داشت. سرعت انجام کار نیز بستگی به تعداد نازل های موجود در ایستگاه دستگاه پر کن دارد.

حجم سیلندر ها نیز با توجه به حجم ظروف انتخاب می شود. حجم و سرعت پر کردن نیز توسط دستگاه قابل تنظیم است.

دستگاه لیبل زن:

پس از طی کردن مراحل قبل نوبت به برچسب زدن ظروه محتوی مواد شیشه پاک کن می رسد. ظروف براي ليبل زدن آماده مي شود دستگاه ليبل زن بسته به کاربرد مورد نظر می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد.

دستگاه لیبل زن
میزترافیک

جت پرینتر (تاریخ زن):

جت پرينترها اضولا در مراحل آخر و در انتهاي خط توليد قرار داده می شوند و بعد از برچسب زدن، توسط دستگاه جت پرينتر اطلاعات مورد نياز متغيرهایی مانند تاريخ توليد، انتقضا، كد محصول و بر روي ظروف حک مي كند.

کانوایر:

کانوایر  یا نوار نقاله، وظیفه انتقال مواد در خطوط تولید را داشته و برای بسته بندی به کار می رود. که از مهم ترین موارد استفاده از آن می توان به ایجاد اتوماسیون در خطوط پیوسته، جلوگیری از اتلاف هزینه و اتلاف زمان در خط تولي نام برد.

دربند (دستي يا اتومات):

دستگاه های دربند از دیگر ملزومات بسته بندی به حساب می آیند. برای بستن درب انواع ظروف شیشه ای و پلاستیکی از این دستگاه استفاده می شود که این نوع دستگاه ها هم در سه نوع ، تمام اتومات ،نیمه اتوماتیک و دستی تولید می شوند که دستگاه های نیمه اتوماتیک و دستی برای کار کردن به اپراتور نیاز خواهند داشت.

 

سيني گردان:

سینی گردان یا ميز ترافيك براي جمع آوري بطري ها در ابتدا يا انتهاي خط توليد به کار می رود. میز ترافیک برای نگاه داشتن ظروف بسته بندی شده یا پر شده برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک به کار گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*