ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

دستگاه شیرینگ پک

شیرینک پک (shrink pack) چیست؟

مقدمه

شیرینک پک چیست؟ تا به حال به ذهنتان رسیده است که چگونه دور محصولاتی چون مواد غذایی و یا محصولات صنعتی و تجاری را با پلاستیک بسته بندی می کنند؟
در این مقاله میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم.
مجموعه همیار تیم اماده هست تا دستگاه ها ی خط تولید شما را به صورت کاملا سفارشی طراحی کرده و برای شما بسازد.

شیرینک پک (shrink pack) چیست؟

عملیات شیرینک پک یا (shrink pack) که به معنای منقبض کردن و بسته بندی می باشد مجموعه ای از عملیات است که توسط رول های پلاستیکی و دستگاه مخصوص به آن دور محصولات مختلف را محصور کرده تا از برخی موارد مانند آلودگی و رطوبت در امان بمانند.
شیرین پک به طور کلی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می شود. در روش مستقیم بدون هیچ چیز دیگری پلاستیک مستقیم به دور خود محصول پیچیده می شود ولی در روش غیر مستقیم مانند بسته های بیسکوییتی پلاستیک لایه ثانویه بوده و به دور کارتنی که بیسکوییت درون آن است پیچیده می شود.
از نظر مالی نیز بسته بندی نهایتا باید تا 10% هزینه محصول را در بر داشته باشد.

دستگاه شیرینگ پک

طرز کار شیرینگ پک

طرز کار این دستگاه هم به این صورت است که محصول در ورودی دستگاه قرار گرفته و در حین عبور از دستگاه یک لایه پلاستیک از زیر و یک لایه هم از روی آن به دور محصول پیچیده می شود. این دولایه پلاستیک با استفاده از دوخت حرارتی که در وهد دستگاه وجود دارد بهم متصل می شوند. پس از آن محصول به درون تونل حرارتی هدایت شده و توسط المنت های دستگاه و سنسور هایی که به دور محصول تعبیه شده اند هوای اضافی داخل محصول گرفته شده و در نهایت با منقبض شدن، پلاستیک کاملا به دور محصول را می چسبد. ابعاد این دستگاه ها نیز از سایز کوچک خانگی موجود است تا مدل تونلی که در کارخانجات برای مصارف بزرگتر به اماده به کار می شود. همچنین می توان برای تونل گرم به جای المنت از مشعل حرارتی استفاده کرد.

دستگاه پرکن صنعتی

دسته بندی های مختلف شیرینگ پک

دسته بندی های مختلفی برای شیرینگ پک ها قابل تعریف می باشد. بر اساس نوع و تعداد دوختی که توسط شیرینگ پک زده می شود. به عنوان مثال دوخت دو طرفه یا یک طرفه و با زوایای مختلف.

همچنین یکی از مهم ترین پارامتر ها در انتخاب و سفارش شیرینک پک سایز تونل آن می باشد. دستگاه های شیرینگ پک دارای دو عدد تونل گرم و سرد می باشند.

در تونل گرم عملیات شیرینگ انجام می شود. که برای این عملیات نیاز هست تا دمای تونل تا حد معینی بالا برود تا بتواند عملیات وکیوم کردن پلاستیک را انجام دهد. بعد از این مرحله بسته وارد تونل سرد می شود. و دمای آن کاهش پیدا می کند تا اپراتور یا کارگر بتواند بسته ی اماده شده را بردارد و به مرحله بعد انتقال دهد.

همچنین شیرینک پک ها می توانند دارای لاین های مختلفی برای انتقال و بسته بندی داشته باشند. به عنوان مثال برای شل های آب معدنی از شیرینک پک های دو لاین و یا سه لاین استفاده می کنند. بطری های اب معدنی بعد از قسمت دستگاه لیبل زن به صورت خطی وارد  لاین بسته بندی می شوند. و با استفاده از لاین های موجود وارد دستگاه شیرینگ پک می شوند.

دستگاه های مرتبط با خط تولید مواد شویند

دستگاه های مرتبط با خط تولید مواد شوینده و آب معدنی از طریق لینک های زیر قابل دسترسی می باشد:

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*