ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

پرینتر سه بعدی روش sla

تکنولوژی پرینتر سه بعدی روش sla

تکنولوژی پرینتر سه بعدی روش sla

SLA

Sterolitography

در تکنولوژی پرینتر سه بعدی روش sla با تابش اشعه لیزر به پلیمر مایع (لوتوپلیمر)موجب خشک شدن پلیمر و شکل گرفتن قطعه می شوداین تکنولوژی در سال 1986 توسط  Charles hull  ابداع شد. دستگاه SLA  دارای چهاربخش عمده می باشد.

شمای کلی روش SLA

شمای کلی روش SLA

پروسه تولید روش SLA

پروسه تولید روش SLA

 

پیشنهاد می‌کنیم پروژه مجموعه همیارتیم طراحی قطعات صنعتی با استفاده از پرینتر سه بعدی  را مطالعه نمایید

اجزای دستگاه SLA

مخزن پلیمر

در این مخزن که در کف دستگاه قرار گرفته مایع پلیمر ریخته شده است. و با تابش اشعه به بالایی ترین سطح مایع درون مخزن مایع به سرعت تبدیل به جامد شده و شکل قطعه را به خود می گیرد.

پلتفرم با میز با سطح سوراخ دار

سیستم مکانیکی دستگاه متشکل از یک میز فلزی بوده که روی آن یک سطح سوراخ دار برای عبور مایع می باشد. که در زمان پرینت قطعه این میز مرحله به مرحله پایین رفته تا لایه های مختلف قطعه ساخته شود. عموما کنترل این میز با استفاده از استپر موتور ها می باشد که دقت بسیار بالایی در کنترل میزان حرکت دارند استفاده می شود.

منبع تولید و تابش اشعه

منبع تولید اشعه لیزر مهم ترین بخش دستگاه بود که دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته لیزر می باشد. با تنظیم توان مورد نظر توانایی تبدیل مایع پلیمر به جامد را در کسری از ثانیه دارد.

کنترلر دستگاه

کنترلر دستگاه که عموما یک برد اردئینو می باشد شما را قادر می کند تا مدل طراحی شده را تبدیل به G کد کرده. تا محور ها و هد دستگاه با استفاده از این برنامه حرکت کرده و قطعه مورد نیاز را پرینت کنند.

مزایای استفاده از این روش:

  • صافی سطح بسیار خوب
  • قابلیت اجرای جزییات در حد 3 mm
  • دقت ابعادی بالا

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*