ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

چگونگی راه اندازی خط تولید بیسکویت

چگونگی راه اندازی خط تولید بیسکویت

چگونگی راه اندازی خط تولید بیسکویت

چگونگی راه اندازی خط تولید بیسکویت: بیسکویت یکی از پرطرفدارترین تنقلات عصرانه ی ایرانی ها محسوب می شود که بزرگ وکوچیک همه به اون علاقه دارند و به صورت روزانه از بیسکویت های مختلف موجود در بازار استفاده می کنند در ادامه ابتدا تاریخچه کلی بیسکویت در ایران را ذکر کرده و بعد از آن در مورد خط تولید و دستگاه های موجود در خط تولید بسکویت صحبت خواهیم کرد.

میزان تولید دایجستیو در ایران روزانه بین 400-500 تن می باشد که نیمی از آن متعلق به شرکت مینو (ساقه طلایی) است. در بخش صادرات به علت بسته بندی نامناسب، قیمت خرید تضمین شده بالا و قیمت تمام شده بالا عملکرد ضعیفی داشته ایم. لازم به ذکر است که اولین بیسکویت تولید شده در ایران متعلق به شرک ویتانا با نام معروف بیسکویت مادر است که تولید آن در سال 1337 صورت گرفت.

تهیه بیسکوییت

مواد اولیه بیسکویت از ترکیب موادی چون آرد و شکر و تخم مرغ و … است که به کمک دستگاه میکسر تهیه می شود. دستگاه میکسر دستگاهی برای هم زدن مواد می باشد. که دارای یک مخزن بوده که حجم مخزن می تواند بسته به نوع سفارش متغیر باشد. و دارای قسمت موتور و پره می باشد که از آن برای هم زدن مواد درون مخزن استفاده می شود.

همچنین می توان المنت های را به مخزن متصل کرده تا بتوان دمای داخل مخزن را کنترل کرد.

در مرحله بعد نوبت به دیپازیتور یا تزریق کننده است. که حکم قلب تپنده را برای خط تولید دارد. دستگاه تزریق کننده، مواد ترکیب شده را به کمک یک نازل درون قالب های مورد نظر می ریزد.

خمیر تهیه شده (آب و مواد ترکیب شده) نیاز به هوا دارد که این عملیات هم توسط دستگاه اوکس یا همان هوا دهنده انجام می گیرد. پس از انجام این موارد نوبت به پخت مواد می رسد. که بعد از آن باید به مرحله سرد شونده هدایت شوند تا بافت بیسکویت به طرز مطلوبی شکل بگیرد. آخرین مرحله هم نوبت به بسته بندی محصول نهایی که غالبا توسط کارتن است صورت می گیرد. که برای بسته بندی هم از انواع مختلف شیرینگ پک استفاده می شود. که بسته به نوع بسته بندی که می تواند پلاستیکی و یا کارتونی باشد دستگاه های مختلفی برای بسته بندی وجود دارد. همچنین می توان از لیبل زن برای چسباندن لیبل برند خود استفاده کنید تا بتوانید یک محصول با کیفیت و شناسنامه دار را راهی بازار کنید.

و در انتها هم با استفاده از دستگاه پرینتر جت عملیات چاپ بارکد وقیمت مصرف کننده بر روی محصول انجام می شود.

خط تولید

دستگاههای مورد نیاز برای خط تولید بیسکویت:

الک آرد
آسیاب شکر
میکسر قنادی
دستگاه میکسر خمیر بسکوئیت
دستگاه چاپ (منظور همان شکل و فرم دهنده خمیر بیسکوئیت است).
دستگاههای فر تونلی
نوار سرد کننده بیسکوئیت
نوار نقاله ردیف کن
دستگاه کرم زن (مخصوص بیسکوئیت های کرم دار)
دستگاه بسته بندی
دستگاه چاپ روکش بسته بندی

مجموعه ی همیار تیم اماده است تا شما را در راه اندازی خط تولید (صفر تا صد چگونگی راه اندازی خط تولید با همیارتیم) موردنظرتان همراهی کند.

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*