ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

مکانیزم میکسر خمیر

مکانیزم میکسر خمیر

مقدمه

یکی از ماشین آلات پر کاربرد صنعت میکسر ها می باشند. که وظیفه ی میکس و مخلوط کردن مواد اولیه و ساخت و فراروری مواد را بر عهده دارند. انواع مختلفی از میکسر ها وجود دارد که برای مواد مختلف استفاده می شوند.

این مواد رو می توان به صورت مایع و خمیری وجامد تقسیم کرد که هر یک از این مواد میکسر منحصر به فرد خودشون رو دارند. در این مقاله قصد داریم مکانیزم میکسر خمیر را مورد بررسی قرار دهیم.

مکانیزم میکسر خمیر

برای هریک از مواد هم میکسر های متفاوتی وجود دارد به عنوان مثال مخزن میکسر ها می تواند به صورت تکجدار دوجداره و سه جداره طراحی وساخته شود که این بستگی به مواد داخل میکسر و کنترل دمای مواد دارد به عنوان مثال در بعضی از مواد فقط برای روان تر شدن مایع از یک میکسر تکجدار استفاده می شود و بعد از آن درون میکسر با استفاده از جانمایی یک المنت کمی گرم می شود که برای کنترل این المن هم با استفاده از تابلو برق و با استفاده از سنسور های مربوط به دما از جمله pt100 sensor  عملیات گرم کردن داخل مخزن انجام می شود

مزایای استفاده از میکسر

میکسر در خمیر نان تا خمیر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته سرعت کار را در بسیاری از رستوران ها، نانوایی ها ، کیترینگ ها (کترینگ)، فست فود ها ، ساندویچ فروشی ها ، پیتزا فروشی ها ، نانوایی ها ، قنادی ها و شیرینی پزی ها به شکل چشم گیری افزایش دهد.
میکسر های صنعتی بصورت دیگ های (پاتیل استیل) بسته و یا باز هم تولید می شوند. به راحتی این دیگ ها و قطعات قابل باز و بسته شدن و یا تعویض هستند و به دلیل اینکه ساختاری کاملا از استیل دارند به راحتی می توان آنها را شستشو داد. البته تنها برای تولید دیگ ها و یا مخزن خمیر گیر از استیل استفاده نشده بلکه تمامی بدنه داخلی و خارجی دستگاه و حتی اسکلت اصلی دستگاه کاملا از استیل ضد خش استنلس است.

مکانیزم میکسر خمیر

میکسر مواد خمیری می تواند در سایز ها و شکل های مختلفی طراحی و ساخته شود. بخش های اصلی این میکسر عبارتند از مخزن مواد که به صورت کاسه ای گرد و مستطیلی تعریف می شود.

موتور و پره که وظیفه هم زدن و مخلوط کردن مواد را بر عهده دارد. همچنین می توان با استفاده از اینورتر سرعت میکس کردن را کنترل کرد که نیاز به تجهیزات تابلو برق دارد. همچنین می توان برق دستگاه را به صورت تکفاز و سه فاز تعریف کرد.

میکسر ماشین آلات صنعتی

 

ما در مجموعه همیار تیم کنار شما هستیم تا نیاز های شما را با بهترین پیشنهاد تامین کنیم .

همیار تیم همیار مطمئن از دانشگاه تا صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*