ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

ثبت شرکت

مزیت ثبت شرکت

علت تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

در این مقاله (علل ثبت شرکت) سعی بر آن است که چند مزیت از مزایای تاسیس شرکت ها گفته شود:

برای شروع هر کسب و کار موفقی نیاز به یکسری دانش فنی و قانونی راجع به همان کار دارید. به محض اینکه افراد در کسب و کارهاشون کمی به موفقیت میرسند شروع به توسعه بیشتر کسب خود میکنند. قطعا عده ای افراد که در زمینه ای تخصص دارند به دنبال کسب تجارت برای خود هستند. اما چرا باید خودشان را در مهلکه ی مسایل قانونی و حقوقی بیاندازند. و اینکه تاسیس شرکت چه منافعی برای خود و کارگرانشان دارد؟

برای اثبات این منافع پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل ثبت شرکت

یکی از اساسی ترین دلایل تاسیس شرکت برای شروع دانش فنی خود بالارفتن اعتبار و وجهه مدیریت و شرکت است.زمانیکه شما فعالیت خودتان را آغاز میکنید نسبت به شخصیت حقوقی از پشتیبانی کمتری از دولت برخوردار هستید.

ثبت شرکت

یکی دیگر از دلایل تقسیم مسئولیت ها هست. و باعث میشود در صورت سود انتفاع جمعی پیش آید و درصورت ضرر، زیان آن مورد توجه همگان قرار گیرد.

اشتراک تخصص ها

قطعا هیچ یک از ما در تمام زمینه ها تخصص نداریم. ما معمولا میتوانیم در یک یا دو رشته به تخصص برسیم.بنابراین از دیگر دلایل تاسیس شرکت شراکت بین دو یا چند فرد برای استفاده از تخصص و تجارب یکدیگر است. شراکت افراد حقیقی نمی تواند اطمینان و پشتیبانی قرارداد مضموم شده بین طرفین را به همراه داشته باشد. اما در قرارداد با شرکت بدلیل مهر شرکت و امضای کارفرما از اطمینان بیشتری برخوردار است. علاوه بر این در شرکت میزان سهم هر فرد از سود و زیان شرکت مشخص می باشد.

تاسیس شرکت

در ثبت شرکت، تمامی اطلاعات فرد و شرکا و اطلاعات دقیق شرکت نظیر تاریخ ثبت، سمت افراد، آدرس قانونی شرکت ثبنت می شود.  ضمن درج در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار در سایت خود اداره ثبت در معرض دید همگان قرار می دهند. این خود باعث شفاف سازی شرکت و اطمینان شخص ذی نفع می شود. یعنی مشتریان اعتماد بیشتری از شرکت جلب خواهند کرد. علاوه بر آن هر سال از زمان تاسیس شرکت شما بگذرد و رضایت مشتری دوچندان شود رزومه کاری شرکت شما قوی تر می شود. درنتیجه دیگر نیازی برای اثبات خود و شرکت خود برای مشتریان نخواهید بود زیرا به مجرد آنکه مشتریان تاریخ ثبت شرکت شما را ببینند اعتماد کافی را حصول خواهند کرد.

قطعا ثبت شرکت منافع زیادی به دنبال خواهد داشت از جمله استقلال کاری،آزادی بیشتر در فعالیت ها و…. که در این مقال نخواهد گنجید. اما به عنوان آخرین مزیت اینکه پس از ثبت شرکت شما از برخی از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی بهره مند خواهید شد. و قطعا اعتمادی که دولت به شرکت های حقوقی دارد سبب می شود تا در پروژه های دولتی از شرکت های حقوقی استفاده کند. و به نوعی شرکت های حقوقی را در برخی از پروژه های خود شریک نماید.

در مقاله بعد شما با معایب و مشکلات ثبت شرکت آشنا خواهید شد.

مجموعه همیارتیم این نوید را به شما خواهد داد که به راحتی بتوانید کارهای ثبت شرکت خودتان را به ما بسپارید.

نویسنده: مهدی حسین زاده

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*