ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

Prusa SL1S

بهترین پرینتر های سه بعدی

مقدمه

دو نوع رایج پرینترهای سه بعدی خانگی وجود دارد. اول مدل رزینی MSLA (استریولیتوگرافی نقابدار) و نوع دوم مدل فیلامنت FDM (مدل سازی رسوب ذوب شده) است. بهترین پرینتر های سه بعدی برای مبتدیان، پرینترهای FDM است. که از قرقره های پر از فیلامنت پلاستیکی استفاده می کنند. که به یک نازل داغ وارد شده و لایه به لایه بیرون می آید تا یک مدل جامد را تشکیل دهد. چاپگرهای MSLA از یک ماده رزین خشک شده با اشعه ماوراء بنفش برای تشکیل یک مدل لایه به لایه استفاده می کنند، زیرا از یک مخزن مایع خارج می شود که نیاز به جابجایی بسیار دقیق دارد.

فاکتورهای انتخاب پرینتر سه بعدی

چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید بهترین چاپگر سه بعدی برای خود در نظر بگیرید، بنابراین قبل از انتخاب، حتماً سؤالات زیر را در نظر بگیرید.

سوال 1:

  • رزین MSLA یا فیلامنت FDM؟ دو سبک پرطرفدار پرینت سه بعدی رومیزی، پرینترهای سه بعدی رزینی MSLA و فیلامنتی FDM نقاط قوت و ضعف مختلفی را ارائه می دهند و انتخاب سبک مناسب تر به شما کمک می کند نتایج بهتری بگیرید. برای بسیاری از افراد، به خصوص مبتدیان، پرینترهای سه بعدی فیلامنتی انتخاب بهتری هستند، زیرا استفاده از آنها راحت تر است و رنگ های متنوعی را ارائه می دهد. آن ها همچنین برای افرادی که کودکان یا حیوانات خانگی در اطراف دارند بسیار ایمن تر هستند.

سوال 2:

  • چاپگرهای سه بعدی رزین می توانند جزئیات بیشتری را ارائه دهند، اما معمولاً به پس پردازش نامرتب شامل ایزوپروپیل الکل و پخت UV نیاز دارند. شما همچنین باید با مواد شیمیایی سمی کار کنید و هنگام تنظیم چاپگر از ماسک استفاده کنید.

سوال 3:

  • چه مقدار حجم ساخت نیاز دارید؟ اگر می خواهید قطعات بزرگ را در یک مرحله چاپ کنید، به چاپگری با حجم ساخت کافی نیاز دارید. این مورد معمولاً مستقیماً با قیمت دستگاه مرتبط است، بنابراین چاپگر بزرگتر هزینه بیشتری دارد. چاپگرهایی با حجم ساخت مکعبی 100 میلی‌متری یا کمتر در اندازه کوچک‌تر، 150 تا 220 میلی‌متر مکعبی متوسط ​​هستند، و 250 میلی‌متر اینچ مکعبی و بالاتر در قالب بزرگ در نظر گرفته می‌شوند.

سوال 4:

  • تسطیح تخت دستی یا اتوماتیک؟ تراز کردن بستر یک چاپگر سه بعدی بخش مهمی از فرآیند چاپ است و اگر قبلاً آن را انجام نداده باشید می تواند زمان بر و دشوار باشد. برخی از چاپگرها این قابلیت را دارند که به طور خودکار تخت (Bed) را تراز کنند که می تواند مدل شما سریعتر چاپ کند.

سوال 5:

  • سطح تجربه شما چقدر است؟ اگر در زمینه چاپ سه بعدی مبتدی هستید، می خواهید اولین چاپگری را پیدا کنید که یک تجربه خوب از چاپ را بدون دستکاری زیاد ارائه دهد. اگر قبلاً مقداری از زمان خود را صرف تجربه از چاپ کرده اید، ممکن است به چاپگرهایی با ویژگی های پیشرفته یا منحصر به فرد یا چاپگرهایی که منبع باز هستند و به راحتی تغییر می کنند علاقه بیشتری داشته باشید.

در ادامه لیتی از بهترین پرینتر های سه بعدی را که در سال 2021 تولید شده اند معرفی می کنیم:

1- Creality Ender 3 Pro

  • بهترین چاپگر سه بعدی برای مبتدیان جهت استفاده عمومی

Ender 3 Pro یک چاپگر سه بعدی بسیار محبوب، یک پانچ قدرتمند را به شکل یک دستگاه ارزان قیمت بسته بندی می کند که دارای عرضه تقریباً بی پایانی از ارتقاءهای آسان برای تطبیق آن با نیازهای خاص شما است. چه بخواهید یک چاپگر سه بعدی را به حکاکی لیزری، یک پلاتر قلمی یا فقط به چاپگری برای چاپ مواد تخصصی با دمای بالا تبدیل کنید، Ender 3 Pro می‌تواند بدون هیچ مشکلی به شما کمک کند.

Creality همه شماتیک های مکانیکی و الکتریکی را برای این دستگاه تحت مجوز منبع باز منتشر کرده است، بنابراین به راحتی می توان ارتقاها و تغییراتی را که با استفاده از این طرح ها ساخته شده اند، پیدا کرد. اگر عاشق سرهم بندی هستید و نمی توانید منتظر بمانید تا چاپگر سه بعدی خود را به یک ساخت سفارشی تبدیل کنید، با Creality Ender 3 Pro اشتباه کنید.

Creality Ender 3 Pro

مشخصات فنی
تکنواوژی FDM
حجم تولید 220 *220*250 میلی متر (mm)
پلتفرم ورق بافت دار با قابلیت جابجایی (گرم شده)
رابط صفحه نمایش 3.25 اینچ (inch)
تسطیح تخت دستی
قابلیت اتصال Micro SD, USB

مزایا

  • طراحی بسیار ماژولار و قابل تغییر؛
  • دارای منبع تغذیه +350 وات که گرمایش سریعی را ارائه می دهد.

معایب

  • موتورهای پله ای پر سر و صدا و فن های خنک کننده نه چندان قوی؛
  • صفحه نمایش به کار رفته تقریبا قدیمی.

2- Prusa MK3S+

  • بهترین پرینتر ه بعدی با قیمت کمتر از 1.000 دلار

Prusa MK3S+

Prusa MK3S+ که توسط بسیاری از علاقه مندان به طور کلی بهترین چاپگر سه بعدی در نظر گرفته می شود، تحسین ها و جوایز بی شماری را در صنعت دریافت کرده است و دلیل خوبی نیز دارد. MK3S+ یک چاپگر سه بعدی نیروگاهی است که سخت افزار قابل اعتماد، نرم افزار غنی از ویژگی ها و یک کانال پشتیبانی را ترکیب می کند که سخت افزار سیاه و نارنجی امضای Prusa را در مزارع پرینت سه بعدی به یک منظره رایج تبدیل می کند. MK3S+ بر پایه پلتفرم i3 است و از چندین نسل ارتقاء تدریجی بهره برده است که منجر به یکی از بهترین چاپگرهای سه بعدی در بازار شده است.

درایورهای پله‌ای بی‌صدا، پلت‌فرم‌های ساخت بافت متحرک، کاوشگر تسطیح خودکار بستر و موارد دیگر؛ لیست ویژگی هایی که در Prusa MK3S+ موجود است مطمئناً چشمگیر است، اما این تنها بخشی از داستان MK3S+ است. Prusa برنامه اسلایسر خود را به نام Prusa Slicer برای پردازش مدل‌های سه بعدی توسعه داده است و فعالانه ویژگی‌های جدید درخواست شده توسط جامعه را اضافه می‌کند. ویژگی‌هایی مانند توانایی رنگ‌آمیزی مواد پشتیبانی، ایجاد ارتفاع لایه‌های متغیر و تولید پروفایل‌های چاپگر سفارشی نمونه‌هایی از این است که چگونه PrusaSlicer MK3S+ را قادر می‌سازد تا از رقبا پیشی بگیرد.

مشخصات فنی
تکنواوژی FDM
حجم تولید 210 *210*250 میلی متر (mm)
پلتفرم تخت حرارتی مغناطیسی با ورق های فولادی فنری PEI با قابلیت جابجایی
رابط صفحه نمایش 3.4 اینچ (inch)
تسطیح تخت خودکار
قابلیت اتصال SD Card, USB

مزایا

  • بهترین مدل برش (slicing) را در کلاس خود ارائه می دهد؛
  • پلتفرم‌های ساخت انعطاف‌پذیر قابل تعویض، تعویض مواد را آسان می‌کند؛
  • سنسور تسطیح خودکار تخت سریع و دقیق است؛
  • یک تجربه چاپ تقریبا بی صدا را امکان پذیر می کند.

معایب

  • رابط تک رنگ و قدیمی به نظر می رسد.

3- Prusa SL1S

  • بهترین چاپگر سه بعدی رزینی پیشرفته

Prusa SL1S

Prusa SL1S یک چاپگر سه بعدی رزین MSLA است که سرعت، دقت و سطح بالایی از اتوماسیون را ارائه می دهد. SL1S غنی از حسگر، جعبه‌گشایی، راه‌اندازی و کالیبراسیون هدایت‌شده را از طریق LCD صفحه لمسی رنگی ارائه می‌دهد، و کتابچه راهنمای همراه شامل مستندات دقیقی است که مراحل عیب‌یابی تقریباً برای هر مشکل رایجی را که ممکن است با آن مواجه شوید ارائه می‌دهد. Prusa سخت‌افزار، نرم‌افزار و حتی رزین مورد استفاده این دستگاه را برای همکاری با یکدیگر توسعه داده است و این تلاش در یکی از ساده‌ترین (و گران‌ترین) پرینترهای رزینی MSLA سه بعدی موجود در بازار به اوج خود رسیده است.

SL1S از یک مخزن رزین کج استفاده می‌کند که سرعت چاپ فوق‌العاده‌ای را بدون به خطر انداختن کیفیت چاپ یا خطر خرابی قطعات ممکن می‌سازد. خمره به آرامی از هر لایه خشک شده جدا می شود، و اجازه می دهد تا برش های عرضی گسترده یا مدل های ضخیم و جامد بدون مکش اضافی که باعث چسبیدن قطعه به فیلم FEP شود، چاپ شوند. رزولوشن دروازه‌های آلومینیومی سفت و سخت و پلت فرم فلزی جامد از طریق یک محرک خطی بال‌اسکرو حرکت می‌کنند و لایه‌های دقیقی را تا 0.025 میلی‌متر (25 میکرون) ارائه می‌کنند.

مشخصات فنی
تکنواوژی MSLA
حجم تولید 127 *80*150 میلی متر (mm)
پلتفرم تخت حرارتی مغناطیسی با ورق های فولادی فنری PEI با قابلیت جابجایی
رابط صفحه نمایش 5.96 اینچ (inch) با رزولیشن 1620*2560 پیکسل
تسطیح تخت خودکار
قابلیت اتصال Ethernet USB

مزایا

  • همگام سازی با برنامه بومی PrusaSlicer؛
  • دارای مکانیسم شیب منحصر به فرد که سرعت چاپ سریع را امکان پذیر می کند؛
  • تسطیح پلت فرم ساخت ساده؛
  • صفحه نمایش لمسی رنگی LCD راه اندازی هدایت شده را ارائه می دهد.

معایب

  • ندارد.

4- Voxelab Aries

  • بهترین چاپگر سه بعدی زیر 300 دلار

Voxelab Aries

پیدا کردن یک چاپگر سه بعدی که همه کارها را به خوبی انجام دهد دشوار است، اما Voxelab Aries دستگاهی چشمگیر است که چاپی با کارایی بالا را با قیمت مناسب و بدون افت کیفیت ساخت ارائه می دهد. Aries به گونه‌ای طراحی شده است که یک دستگاه مبتدی پسند باشد، و فرآیند تراز کردن تخت سه نقطه‌ای نیمه خودکار به این معنی است که می‌توانید در کمتر از یک ساعت پس از باز کردن جعبه، بلند شوید و چاپ کنید.

Aries دارای یک سیستم حرکتی Core XY است، به این معنی که پلت فرم ساخت در طول چاپ ثابت می ماند و تنها در جهت Z در هنگام تغییر لایه به پایین حرکت می کند. این بدان معنی است که قسمت چاپ شده در حین چاپ به عقب و جلو حرکت نمی کند و این امر چاپ قطعات بلند و نازک را بدون نگرانی از واژگون شدن آنها آسان تر می کند. علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند Wi-Fi داخلی به Aries اجازه راه‌اندازی از راه دور را می‌دهد که برای هر کسی که دوست ندارد فایل‌ها را از طریق کارت micro SD یا درایو فلش USB به جلو و عقب منتقل کند، ایده‌آل است.

مشخصات فنی
تکنواوژی FDM
حجم تولید 200 *200*200 میلی متر (mm)
پلتفرم پلت فرم شیشه ای با قابلیت جابجایی گرم
رابط صفحه نمایش 4.3 اینچ (inch)
تسطیح تخت نیمه خودکار
قابلیت اتصال Wi-Fi, USB

مزایا

  • اتصال Wi-Fi سریع و قابل اعتماد؛
  • تسطیح تخت سه نقطه ای ساده؛
  • قاب نیمه بسته انگشتان را از قطعات متحرک دور نگه می دارد؛
  • سیستم حرکتی محکم و خوش ساخت.

معایب

  • صدای بالای فن خنک کننده؛
  • نرم افزار Voxel Maker پروفایل های از پیش تعیین شده محدودی دارد.

5- Anycubic Vyper

  • بهترین چاپگر سه بعدی FDM برای چاپ با توان بالا

Anycubic Vyper

Anycubic Vyper برای پرینت سه بعدی با کارایی بالا طراحی شده است و ما را با ساختار محکم و لیست چشمگیر ویژگی های خود تحت تاثیر قرار داد. درایورهای پله‌ای بی‌صدا، میله‌های رزوه‌ای Z دوتایی و سیستم خنک‌کننده قطعات با جریان هوای بالا تنها تعدادی از ویژگی‌هایی هستند که Vyper را به انتخابی آسان برای هر کسی که علاقه‌مند به چاپ مقادیر زیادی قطعات است تبدیل می‌کند.

سیستم تسطیح تخت فشار سنج به Vyper اجازه می دهد تا به سرعت و با دقت یک کالیبراسیون خودکار بستر مشبک را انجام دهد. این شکل از کالیبراسیون برای هر کسی که نمی‌خواهد زمان زیادی را صرف تنظیم یا کالیبره کردن چاپگر کند، ایده‌آل است، و در طول آزمایش به خوبی کار می‌کند و نیازی به تنظیمات بیشتری برای داشتن یک لایه اول ندارد.

Vyper ارزان‌ترین چاپگر در این لیست نیست، اما با ارائه یک راه‌اندازی سریع و عملکرد بدون مشکل در طول آزمایش ما جایگاه خود را به دست آورده است. Vyper با سطح قابل قبولی از توجه به جزئیات طراحی شده است، و مناطق مختلف یک چاپگر سه بعدی که نیاز به تنظیم دارند (اکسترودر، تسمه X/Y و غیره) همگی به راحتی قابل دسترسی و تنظیم هستند. استفاده از برنامه برش دهنده Cura آسان است، اما نمایه چاپگری که با دستگاه ارسال می شود ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد که کاربران مبتدی ممکن است با آن مشکل داشته باشند.

مشخصات فنی
تکنواوژی FDM
حجم تولید 245 *245*260 میلی متر (mm)
پلتفرم سکوی قابل جابجایی قابل انعطاف با بافت گرم
رابط صفحه نمایش 4.3 اینچ (inch)
تسطیح تخت خودکار
قابلیت اتصال SD Card, USB

مزایا

  • سیستم تسطیح خودکار تخت؛
  • سرعت چاپ بالا؛
  • طراحی خنک کننده پیشرفته.

معایب

  • نمایه Cura نیاز بهینه سازی نیاز دارد؛
  • راه اندازی به سبک Kick starter ممکن است برخی از کاربران را محدود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*