ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

بهترین شغل های آینده دنیا

بهترین شغل های آینده در ایران و جهان

.مقدمه

با رشد و پیشرفت جوامع روند شکل‌گیری برخی مشاغل شکل متفاوتی به خود گرفته است. شاید باورش سخت بود زمانی به ما می‌گفتند که برخی مشاغل در ده سال آینده به‌طور کامل نابود خواهند شد. یا برخی شغل‌های جدید ظهور خواهند کرد و بازار کسب‌وکار را به دست خواهند گرفت. در این مقاله بهترین شغل های آینده در ایران و جهان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هر شغلی اگر با استعداد و مهارت‌ هماهنگی داشته باشد، هیچ‌وقت رونق خود را از دست نخواهد داد. اما بااین‌حال برخی مشاغل هستند که با توجه به پیش‌بینی‌ها و روندی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم به آنها نیاز بیشتری پیدا خواهد شد.

این روند تنها در دنیا پیش‌بینی‌نشده، بلکه در ایران نیز این‌چنین است. به همین علت می‌خواهیم شما را با انواع مشاغل و حرفه‌هایی که در ده سال آینده جزو بهترین مشاغل ایران خواهند بود آشنا کنیم.

۱ فضای مجازی

با رشد و پیشرفت فضای مجازی، نیاز بشر به اینترنت و هر آنچه در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد روزبه‌روز بیشتر شده است. زندگی انسان‌های امروزی به گوشی‌های موبایل هوشمندی که دستشان است بیش از هر چیز وابسته است. خرید لباس، لوازم منزل، کرایه ماشین، شنیدن اخبار و هزاران هزار گزینه‌ای که زندگی بشر امروزی را به خود وابسته کرده است.

با این حساب می‌توان گفت این روند روزبه‌روز رشد بیشتری داشته باشد و نیاز به افرادی که در این زمینه بتوانند برنامه‌های لازم برای انسان‌ها تولید و عرضه کنند باز هم وجود خواهد داشت. در اصل باید گفت تمام مشاغلی که به حوزه‌ی فضای مجازی و دنیای اینترنت، گوشی، تبلت و رایانه وابسته‌اند رشد چشمگیری خواهند داشت.

۲ تولیدکننده‌های اپلیکیشن

نیاز به افرادی برای ارائه‌ی برنامه‌های لازم برای گوشی‌های هوشمند که بتوانند در آینده نیازهای بشر را برطرف سازند بسیار احساس خواهد شد، ازاین‌رو تولیدکننده‌های اپلیکیشن‌های موبایل، اگر توانایی خوبی برای ایجاد برنامه‌های جذاب داشته باشند شغل خوب و پردرآمدی خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود این حرفه تا ده سال آینده بیش از 21 درصد رشد داشته باشد.

۳ تولید محتوا

هر صفحه‌ای در اینترنت جستجو کرده و مطالب آن را مطالعه می‌کنید توسط اشخاصی که در آن زمینه تخصص دارند نوشته شده و انتشار یافته است، به این شغل تولید محتوا گفته می‌شود که تمام کسب‌وکارهای جدید و سنتی که در حال فعالیت در فضای مجازی هستند برای تولید و انتشار مطالب خود نیاز به این افراد خواهند داشت.

سئو و تولید محتوا به‌عنوان ابزارهای رقابتی برای حضور در دنیای آنلاین، سرنوشت کسب‌وکارها را رقم خواهد زد و به همان‌سان درآمد سرشاری نصیب کارشناسان این حوزه خواهد کرد.

۴ کسب‌وکار آنلاین

با رونق فضای مجازی بیشتر کسب‌وکارها برای داشتن مشتری بیشتر به فضای مجازی روی آورده‌اند. حتی افراد بسیاری، بدون داشتن کمترین سرمایه از طریق برنامه‌های موجود اقدام به ایجاد منبع درآمدی برای خود کرده‌اند. برنامه‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام که بهترین پایگاه برای ایجاد فضای کسب‌وکار است و پیش‌بینی می‌شود با روند رشدی که به خود گرفته است تا ده سال آینده نیز مخاطبین بیشتری به خود جذب کند.

بر اساس آخرین آمارها حدود 24 میلیون ایرانی در اینستاگرام حضور دارند، با این حساب می‌توان گفت ایجاد فضای کسب‌وکار، تبلیغ در این فضاها و هر آنچه مربوط به درآمدزایی از این فضاهاست به شکل چشمگیری رشد یابد و افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

۵ پزشکی و سلامت

از گذشته تا به حال شغل‌هایی که به حوزه‌ی سلامت و درمان مربوط‌اند همیشه جزو شغل‌های مورد نیاز جامعه و صدالبته پردرآمد محسوب می‌شدند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه مردم بیش از گذشته به‌سلامتی خود بها می‌دهند می‌توان گفت شغل‌های مربوط به این زمینه می‌توانند در آینده بیشتر هم مورد نیاز باشند.

دندان‌پزشکی

حوزه‌ی دندان‌پزشکی با پیشرفت خود در زمینه‌ی سلامتی و زیبایی دهان و دندان و ارائه‌ی انواع خدمات زیبایی، روندی رو به رشد به خود گرفته است. این شغل همواره جزو پردرآمدترین شغل‌های ایران و جهان بوده است و پیش‌بینی می‌شود در ده سال آینده نیز جزو بهترین‌ها باشد و 19 درصد رشد یابد.

پرستاری و مراقبت از سالمندان

پیشرفت فناوری و تمرکز بیشتر بر مراقبت‌های پیشگیرانه و پیر شدن جمعیت موجب آن شده است که نیاز به مراقبت‌های مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها، مطب پزشکان، برنامه‌های بلندمدت بهداشتی و حتی خانه‌های شخصی افزایش یابد. ازاین‌رو با وضعیت سنی ایران که به سمت میان‌سالی پیش می‌رود به نظر می‌رسد شغل پرستاری و مراقبت از سالمندان به‌طور قابل‌توجهی رشد یابد.

فیزیوتراپی

افزایش قابل‌ملاحظه‌ی جمعیت پیر موجب ارتقای کار فیزیوتراپی نیز می‌شود. به همین علت پیش‌بینی می‌شود شغل این افراد تا دهه‌ی آینده 30 درصد رشد داشته باشد.

۶ طراحی لباس و مد

رشد فضای مجازی در ایران و جهان، زمینه‌ی خوبی برای افرادی که به طراحی لباس و مد علاقه دارند ایجاد کرده است. البته این زمینه‌ی هنری در کشور ما طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی کرده است که پیش‌بینی می‌شود روند رو به رشدی در ده سال آینده داشته باشد.

طراحی لباس، کیف، کفش، اکسسوری، طلا و…  هر آنچه به مد و زیبایی بشر مرتبط است می‌تواند در این زمینه‌ی شغلی جای گیرد. اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های ارائه‌شده در سال‌های اخیر نیز بر رشد این مشاغل بیشتر کمک کرده‌اند.

۷ تولید و ذخیره‌ی انرژی

شاید از همان دوران مدرسه نیز همه‌ی ما می‌دانیم که سوخت‌های فسیلی در حال کم شدن هستند. اما واقعاً تابه‌حال به عواقب کاهش این سوخت‌ها فکر کرده‌ایم؟ اگر سوخت‌های فسیلی تمام شوند آیا بشر سوخت و انرژی جدیدی برای استفاده خواهد داشت؟

مبحث انرژی برای بشر بسیار مهم و حیاتی است و نیاز به انرژی نو و تمام‌نشدنی برای او در آینده بسیار ضروری‌تر نیز خواهد بود.

شاید در کشور ما هنوز این مباحث به‌اندازه‌ی کشورهای توسعه‌یافته موردتوجه قرار نگرفته است اما پیش‌بینی می‌شود با افزایش مصرف انرژی در سال‌های اخیر و افزایش جمعیت با رشد چشمگیر آن در آینده مواجه خواهیم شد.

استفاده از انرژی‌های جدید مانند انرژی خورشیدی، زمین‌گرمایی، باد، انرژی هسته‌ای و … برای تولید گرما، نور،الکتریسیته، انرژی لازم برای حرکت وسایل نقلیه و … بسیار ضروری هستند، به همین علت پیش‌بینی می‌شود تمام شغل‌هایی که در این عرصه فعالیت دارند به‌زودی با رشد خوبی روبرو شوند و روزبه‌روز بر رشد آن‌ها افزوده شود.

افرادی که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند و با ایده‌های جدید خود گام‌های مهمی در این عرصه بردارند، مطمئناً شغل خوب و پر درآمدی خواهند داشت.

۸ کشاورزی مدرن و تولید غذا

جوامع بشری در حال بزرگ شدن هستند و جمعیت جهان هرساله رو به افزایش است و این امر یعنی بشر به تولید غذا و خوراک نیاز دارد که گام اول تولید آن، کشاورزی است. البته کشاورزی نوینی که بتواند با کمبود منابع موجود در آینده بتواند بهترین مواد را روانه‌ی بازار کند.

مطمئن باشید مشاغلی که در این عرصه فعالیت می‌کنند در آینده بیشتر از امروز و گذشته موردتوجه قرار خواهند گرفت، که البته باید به این نکته نیز اشاره کرد این مشاغل باید با توجه به محدودیت‌های موجود مانند کم‌آبی و خشکسالی بتوانند به فعالیت خود به شکل نوین و مدرن ادامه دهند.

در ایران نیز به دلیل بالا بودن تعداد زمین‌های کشاورزی مستعد و امکانات لازم، می‌توان با تولید مواد غذایی کاملاً ارگانیک و سالم بهترین و پردرآمدترین شغل را داشت و پیش‌بینی می‌شود این شغل در ده سال آینده نیز رشد چشمگیری داشته باشد. توجه داشته باشید تولیدات این حوزه در عرصه‌ی دام نیز این‌گونه است.

۹ گردشگری و توریسم

کشور ما دارای آثار باستانی و تاریخی بسیاری است.  به همین علت نیز هرساله افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای بازدید از این مکان‌ها به ایران سفر می‌کنند. و این روند هرساله رشد چشمگیری به خود می‌گیرد.

حوزه‌ی گردشگری و توریسم در کشور ما در چندین سال اخیر روند رشد خیلی خوبی داشته است. پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های آتی بیشتر و بهتر نیز شود. ورود هر مسافر خارجی می‌تواند ارز زیادی را وارد کشور کند و اقتصاد را بهبود بخشد و برای افرادی که در هر زمینه‌ای از این حوزه فعالیت دارند مفید باشد.

۱۰ مشاور مالی شخصی

افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیاز به مشاورین این حوزه را ضروری‌تر ساخته است. از سوی دیگر، درحالی‌که جمعیت پیر می‌شوند و پس‌اندازهای افراد در حال شکل‌گیری است. مشاور سرمایه‌گذاری خوب در افزایش ارزش پس‌اندازها اهمیت خواهد یافت.

همچنین با افزایش جمعیت، نیاز به مشورت متخصصان مالی برای ایجاد مستمری‌های بالاتر در دوران بازنشستگی افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود در ده سال آینده این شغل  با رشدی معادل 32 درصد افزایش یابد.

۱۱ محیط‌زیست و حفاظت از طبیعت

استفاده بهتر از منابع طبیعی زمین هم‌زمان با رشد جمعیت ضروری است. و لازم است افراد با حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و نابودی، آن را برای آیندگان حفظ کنند.

استفاده از وسایل نقلیه، تولید زباله، آلودگی هواو … که همگی موجب برهم خوردن نظم طبیعت شده و خطرات زیادی  به وجود آورده است. و حل این مشکلات نیازمند تکنولوژی‌های جدیدی است که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. مطمئناً در آینده شغل‌های مرتبط با این مبحث رشد خوبی خواهند داشت.

۱۲ صنعت رباتیک و هوش مصنوعی

بر اساس تحقیقات یک شرکت معتبر در تولید ربات‌ها، هر نه ماه یک‌بار تعداد ربات‌های خانگی دو برابر می‌شود. استفاده از ربات‌ها و دستگاه‌های هوشمند در صنایع مختلف در دنیا روند رشد خیلی بالایی دارد.

با اینکه هنوز در کشور ما این صنعت جایگاه خوبی پیدا نکرده است. اما پیش‌بینی می‌شود همگام با صنعت جهانی در ایران نیز به‌زودی این نیاز احساس شود. و مشاغل مرتبط با این صنعت بسیار رونق گیرند. و به افرادی برای طراحی، تولید و تعمیر ربات‌های صنعتی، خانگی، پزشکی و… نیاز داشته باشیم.

13 مهندسی داده

شاید یکی از مهترین و کلیدی ترین شغل ها در آینده، مهندسی داده باشد. امروزه با رشد روزافزون استارتاپ‌ها مواجه هستیم. ولی چالش مهمی که تمام استارتاپ‌های موفق خواه یا ناخواه با آن درگیر خواهند شد حجم زیادی از داده است. بنابراین مهندسی داده قطعا مهمترین شغل آینده در دنیای  IT می‌باشد.

اخبار و مقالات ما را در سایت و صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*