ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

اجزای تابلو برق

اجزای تابلو برق

اجزای تابلو برق

تابلو برق صنعتی یکی از اجزای کلیدی مورد استفاده در تجیزات و ماشین آلات صنعتی می باشد تمامی دستگاه های صنعتی موجود در بازار دارای یک تابلو برق می باشند که با استفاده از این تابلو برق اپراتور یک سری از فرمان ها را به دستگاه منتقل می کند و همچنین می تواند یک سری از خروجی ها را از تابلو دریافت کند. به عنوان مثال اپراتور قادر خواهد بود تا به عنوان مثال موتور استفاده شده در دستگاه را روشن و خاموش کند و یا خروجی مورد نظر را مشاهد کند که این خروجی می تواند دور موتور دمای دماسنج و یا هر دیتای دیگری باشد.

هر تابلو برق دارای یک سری از اجزای می باشد که کاربرد خاص خود را دارند و وظیفه ی اختصاصی خود را انجام می دهند. در این قسمت به اختصار در مورد هر یک از این اجزاء صحبت می کنیم.

به صورت کلی تابلو برق ها به صورت تکفاز و سه فاز بسته می شوند که عموما بر حسب برق موجود در محل شما برق دستگاه تعریف می شود.

فریم یا بدنه تابلو برق:

فریم یا بدنه تابلو برق عضو هست که تمامی اجزا تابلو برق در درون آن قرار می گیرد . وظیفه ی اصلی این بدنه محافظت از تمامی قطعات در برابر آب و رطوبت و آتش می باشد.

کنتاکتور:

یکی از اجزای مهم تابلو برق که نقش قطع و وصل کردن جریان را دارد کنتاکتور می باشد که برای قطع و وصل کردن جریان ورودی به موتور ها پمپ ها و سایر وسایل الکتریکی استفاده می شود.که بر حسب نیاز شما انواع مختلفی داردکه می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال بر حسب تعداد خاموش و روشن شدن سابجکت می توانید کنتاکتور مناسب را انتخاب کنید که قیمت مناسب تری داشته باشد.

بی متال:

داکت:

فیوز:

رله:

محافظ جان:

محافظ بار:

اینورتر:

پی ال سی:

سیم:

کلید:

کلید اضطراری:

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*