ایران – خراسان رضوی  تلفن:09152946424 hamyarco.team@gmail.com

آموزش پاورمیل

آموزش نرم افزار پاورمیل 2021

.مقدمه

نرم افزار پاورمیل یکی از قدرتمندترین نرم افزار های مهندسی در حوزه ساخت می باشد که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود تا عملیات ماشین کاری خودتون رو به صورت کامل در نرم افزار شبیه سازی کنید جزییات کار رو بررسی کنید و در نهایت خروجی مورد نظر خودتون رو برای ماشین cnc  که عموما جی کد هست استخراج کنید.

 ماشین کاری و ماشین های کنترل عدد

قبل از اینکه در مورد نرم افزار پاورمیل صحبت کنیم بد نیست تا مقداری در مورد ماشین کاری و ماشین های کنترل عددی یا همون  cnc صحبت کنیم. در صنعت، ماشین کاری یکی از پر کاربردترین روش های ساخت قطعه می باشد.

روش های مختلفی برای ماشین کاری وجود دارد:

از جمله تراشکاری فرزکاری سوراخ کاری و… که هر یک از اون ها کاربرد های بسیار زیادی دارند. که این روش ها قبلا با استفاده از دستگاه های معمولی (دستی) به کار گرفته می شدند. و به تازگی هم ماشین های کنترل عددی وارد صنعت شده و کار رو برای اپراتور ها بسیار ساده کردند.

در ماشین های cnc کنترل عملیات با استفاده از کامپیوتر انجام می شود. به همین خاطر دیگه کار کردن با دستگاه ها راحتتر شده و دقت کار هم بالاتر رفته. البته اینو هم باید بگم که هنوز هم ماشین های منوال (معمولی ) در صنعت هستن و کاربرد های خاص خودشون رو دارند.

خب خیلی نمی خوایم در مورد این ماشین ها صحبت کنیم بحث اصلی ما پاورمیل هستش  البته در فیلمای آموزشی در مورد تمامی این موارد به صورت کامل توضیح دادیم تا کسی که هیچ آشنایی هم با این موضوع نداره بتونه از این دوره ها استفاده کنه.

ماشین های cnc

ماشین های cnc  دیگه با دست هدایت نمیشن و شما مجبور هستین که برای هدایت اونها از کامپیوتر استفاده کنین. که قبلا این کار رو با برنامه نویسی انجام می دادن که کار بسیار سخت و خسته کننده ای بود. که البته هنوز هم از اون استفاده می کنند ولی چند سال اخیر یه سری نرم افزار طراحی شدن که کار رو برای ما خیلی ساده کردن که ما بهشون می گیم cam:  computer aided manufacturing یعنی ساخت به کمک کامپیوتر، ما در این نرم افزار ها عملیات ماشین کاری خودمون رو شبیه سازی می کنیم و در نهایت کد مورد نظر رو از نرم افزار خوروجی می گیرم. که گل سرسبد این نرم افزار ها powermill  هست.

خب پس با کاربرد پاورمیل آشنا شدین شبیه سازی عملیات ماشین کاری و استخراج خروجی مورد نظر برای پیاده سازی در دستگاه cnc  در حال حاضر نرم افزار پاور میل تحت لیسانس شرکت autodesk  هست یکی از غول های نرم افزار دنیا که نرم افزار های auto cad  و inventor  رو هم طراحی کرده به همین خاطر ارتباط خیلی خوبی با اونها داره و شما خیلی راحت می تونید از این سه نرم افزار استفاده کنید تا به یک مهندس تمام عیار تبدیل بشین البته این نرم افزار با سایر نرم افزار ها هم ارتباط خوبی داره مثل catia  و solidworks   

پاورمیل

ما در این نرم افزار ابتدا قطعه ی مورد نظر خودمون رو با استفاده از فرمان import  وارد می کنیم و با استفاده از فرمان  block بلوک خام اولیه رو از اون تهیه می کنیم و در موقیت مناسب قرار می دهیم بعد از اون ابزار های ماشین کاری خودمون رو با استفاده از فرمان tool ایجاد کرده که بسته به نیازمون می تونه تعداد متفاوتی داشته باشه و می ریم سراغ قسمت اصلی یعنی ایجاد استراتژی های ماشین کاری و مسیر های ماشین کاری رو با استفاده از فرمان toolpath  ایجاد می کنیم که مسیر های بسیار زیادی وجود داره که هر یک کاربرد مخصوص به خودشون رو دارن و در نهایت شبیه سازی عملیات رو انجام می دیم و اگر مورد قبول بود خروجی مورد نظر رو که G کد هست از نرم افزار استخراج می کنیم و اون رو به ماشینcnc  منتقل می کنیم.

خب حالا به چن تا سوال که احتمالا ذهن شما رو هم درگیر کرده پاسخ می دم.

کاربرد power mill  کجاست ؟

هر جایی که ما ماشین کاری داشته باشیم می تونیم از این نرم افزار استفاده کنیم. مثل صنایع نفت و گاز قالبسازی خودرو سازی و….

برای فرز کاری و تراشکاری با تعداد محور های مختلف می تونیم از پاورمیل استفاده کنیم.

کجا ها میشه با پاورمیل کارکرد؟

شما، هم می تونید برید در کارخانه ها و تولیدی ها بزرگ کارکنید. و هم می تونید یه کارگاه کوچک برای خودتون راه بندازید و از اون کسب درآمد کنید.

اگر شما پاور میل رو به خوبی بلد باشید می تونید درآمد های بسیار خوبی رو از اون کسب کنید. که می تونه هم به صورت کار ثابت باشه و هم به صورت پروژه ای.

پاورمیل با چه رشته های مرتبط هست؟

مهندسی مکانیک- مهندسی ساخت و تولید -قالبسازی-ماشین ابزار- طراحی صنعتی

بهترین ورژن نرم افزار کدومه؟

کلیت تمامی ورژن ها مشابه هست. ولی از ورژن 2017 نرم افزار توسط شرکت اتودسک خریداری شده و محیط کاربری نرم افزار خیلی تغییر کرده. به همین خاطر توصیه میشه که از این ورژن یا نسخه های بالاتر استفاده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

*